WERELDLICHTJESDAG 2021 HEILOO

Elke tweede zondag in december wordt WereldLichtjesDag (Worldwide Candle Lighting) gehouden. Overal in de wereld steken mensen kaarsjes aan ter nagedachtenis aan hun overleden kinderen. Dit sfeervolle ritueel brengt – vanwege de tijdszones – een golf van licht in beweging die de aarde gedurende 24 uur letterlijk en figuurlijk iets lichter maakt.

Ook in de regio rond Heiloo maakt WereldLichtjesDag sinds 2010 deel uit van deze ‘lightwave’ met het aansteken van de kaarsjes en het noemen van de namen van de kinderen, een moment van troost en herkenning met live muziek en mooie woorden.

WereldLichtjesDag valt in 2021 op zondag 12 december. De viering in Heiloo heeft een regionale functie. WereldLichtjesDag biedt een toegankelijke manier om het verlies van een kind te herdenken. De herdenking vindt ook dit jaar plaats in en om de Witte Kerk, een sfeervol monument midden in het hart van Heiloo en centraal gelegen in Noord-Kennemerland. De kerk staat al meer dan 1000 jaar op deze plek en is onveranderd een plek waar mensen samenkomen.

Voor meer informatie klik hier

De herdenkingsbijeenkomst begint dit jaar ’s middags om half vier. Degenen die de bijeenkomst op 12 december willen bijwonen kunnen zich daarvoor opgeven. Er zijn door de coronamaatregelen slechts 70 plaatsen en ‘vol is vol’.  Ook kunnen er namen van overleden kinderen worden opgegeven. Deze namen worden gezongen tijdens de herdenkingsbijeenkomst en krijgen een plaatsje in de herdenkingsplek buiten de kerk. Hiervoor is geen maximum.
Opgeven kan via het opgaveformulier. Druk daarvoor op de knop bovenaan deze pagina. Aanmelden kan ook door een e-mail te sturen naar wldheiloo@gmail.com .