• Mevr. R. (Rita) Springer, voorzitter
  • Dhr. M. (Maarten) Geerdes, penningmeester
  • Mevr. E. (Esther) Schoonbeek

Documenten
Stichting KIST heeft meerjarenbeleidsplan 2017-2023 (PDF)  . In dit plan staat wat de voornemens en verwachtingen van de stichting zijn voor de jaren 2017 tot en met 2023.

In de jaarrekeningen wordt weergegeven in welke mate de doelstellingen en plannen zijn gerealiseerd.

En in de statuten en het reglement (PDF) staan de doelstellingen en de taken en verantwoordelijkheden van de stichting en haar medewerkers beschreven, inclusief het beloningsbeleid.

Kosten worden door projectleiders gedeclareerd met een declaratieformulier .

Stichting KIST zoekt een bestuurslid PR & Communicatie.

Houd jij van verhalen en van geschiedenis? En word je graag betrokken bij regionale initiatieven?
Stichting KIST zoekt een nieuw bestuurslid voor de portefeuille PR & Communicatie.  Iemand die met plezier mensen met goede ideeën ondersteunt en ervan houdt om verbinding te creëren,  met name door middel van communicatie. Spreekt dit je aan? Lees dan vooral verder:
wie weet is de functie van bestuurslid bij Stichting KIST iets voor jou!

Wat ga je doen?
Als bestuurslid PR & Communicatie van Stichting KIST zorg je ervoor dat de communicatie op rolletjes loopt.
Je verzorgt vier a vijf keer per jaar een aansprekende nieuwsbrief en zorgt er – samen met de webmaster – voor dat de website up-to-date is. Ook ondersteun je de projectleiders bij het maken van persberichten, content voor social media en kopij voor de nieuwsbrief. Daarnaast ben je lid van een klein betrokken bestuur en denk je als bestuurslid mee bij de ontwikkeling en voortgang van diverse projecten.

Over Stichting KIST
Stichting KIST is een kleine stichting die lokaal en regionaal projectleiders de ondersteuning biedt die zij nodig hebben om hun projecten te realiseren. Kern van de projecten zijn verhalen uit het verleden, heden of de toekomst, met ouderen, kinderen en/of mensen uit diverse culturen. De verhalen komen tot uitdrukking via film, beeldende kunst of bijeenkomsten. Stichting KIST is altijd op zoek naar nieuwe projecten en projectleiders om mee samen te werken. Momenteel worden in de regio per jaar gemiddeld 4 projecten uitgevoerd. In 2022 waren dat onder meer de Roerige jaren 60 in de IJmond, Onder de Sterren, Ouderen in de wijk en WereldLichtjesDag. De middelen worden grotendeels uit externe fondsenwerving verkregen. Stichting KIST is een culturele ANBI, hetgeen voor donateurs voordelen kan hebben.

Wie zoeken we?
• Je hebt affiniteit met en/of werkervaring in de creatieve sector
• Je hebt bij voorkeur ervaring in PR & Communicatie
• Bestuurservaring is een pré

Wat bieden we?
• Samenwerken met een klein betrokken bestuur
• Afwisselend regionaal netwerk
• Een inspirerende omgeving waarin kunst, cultuur, geschiedenis en educatie voorop staan
• Contact met creatieve mensen die zich richten op verbinding in de samenleving

Taakomschrijving
Je maakt deel uit van een bestuur met 4 andere bestuursleden. Samen verdeel je de taken en verantwoordelijkheden in afstemming en overleg met elkaar. Tijdens de bestuursvergaderingen worden de lopende projecten besproken, deels samen met de projectleiders. Je denkt mee met vraagstukken en dilemma’s van de verschillende projecten. Eén van de eerstkomende activiteiten (in samenwerking met een professional) zal bestaan uit het vernieuwen van de website.

Wat vragen we?
• Een tijdsinvestering van gemiddeld 2 uur per week
• Ongeveer 5 x per jaar een bestuursvergadering
• Beschikbaar per direct

Interesse?
Heb je belangstelling of vragen? Bel met Esther Schoonbeek, bestuurslid (06-19949098) of contact op met Stichting KIST via info@stichtingkist.nl.