‘Zicht op Water’ Terugblik op de première en andere vertoningen van de film

premiere-1_250 premiere-2_250

[read more=”Lees verder” less=”Terug”]

De première van ‘Zicht op Water’ was een feestelijk gebeurtenis. De entourage van het Thaliatheater in IJmuiden was zeer sfeervol. Het publiek heeft genoten van de film.

Het was ook extra leuk dat het Thaliatheater in de film voorkwam. Bij binnenkomst en voor de voorstelling zong het Shantykoor . Tijdens de voorstelling leefden de koorleden helemaal mee: ‘Och kijk, daar heb je ome Jan’. Dit maakte de filmvoorstelling bijzonder levendig. De film heeft ook nog twee keer in het Witte Theater gedraaid. Deze voorstellingen waren onmiddellijk uitverkocht.

Een paar jongens die momenteel aan de nieuwe sluizen werken, zijn in het Witte Theater naar de film gaan kijken. Na de voorstelling gaven zij commentaar: ‘Wij zijn de kanaalgravers van nu. Er is eigenlijk nog niets veranderd’. Ook zij hebben huis en haard verlaten om vanuit Groningen tijdelijk in de IJmond te ‘ploeteren.’ Natuurlijk zijn er veel verschillen, maar sommige dingen blijven hetzelfde!

In Castricum werd de film vier keer gedraaid en heeft daar eveneens volle zalen getrokken. Zeer veel enthousiaste mensen hebben laten weten de film mooi en leerzaam te vinden. Dat geeft voldoening van het harde werken!

premiere-3_590

De Kinder premiere van de filmpjes die de kinderen van verschillende scholen in IJmuiden hebben gemaakt. Een drukbezette middag in de Bibliotheek Velsen.

Vanaf januari zijn de volgende voorstellingen van ‘Zicht op water’ gepland:

• In het Witte Theater , IJmuiden, op 11 januari en 18 januari. Aanvang: 20.00 uur.
  • In het Zee- en havenmuseum, IJmuiden zal vanaf zondag 22 januari 2017 elke zondagmiddag om 15.30 uur .

Vanaf 12 maart zal de dvd bij het Zee- en havenmuseum te koop zijn voor € 15,–.

[/read]