PROJECT DE REIS VAN DE SCHELPEN KRIJGT STEEDS MEER VORM

In ons nieuwe project ‘De Reis van de schelpen’ brengen Stichting KIST en Stichting Oer-IJ de kinderen van de scholen in Castricum, Limmen en Akersloot in contact met de lokale geschiedenis van de schelpenvissers. Veel Castricummers kennen immers wel de Schulpstet, maar weten niet welke bijzondere geschiedenis achter deze straatnaam schuilgaat. De kinderen gaan zelf een bordspel maken met de pech- en geluksmomenten van de schelpenvissers en -vaarders. Door een spannende geocacheroute te fietsen en zo het traject van de schelpen zelf te gaan komen ze meer te weten over deze activiteit van vroeger. Samen met middelbare scholieren maken we deze geocache route waarmee we deze historie bekendmaken. Wordt vervolgd.

De Reis van de schelpen
(foto werkgroep Oud-Castricum)