Onder de sterren

‘Onder de Sterren’ is een samenwerkingsproject tussen de kunstenaars Milou Mignon, Marina Pronk en Sabrina Tacci onder de vleugels van Stichting KIST.

Sterrenroute door Castricum

Iedereen wordt uitgenodigd om tussen 22 september t/m 31 oktober 2021 op pad te gaan om de zinnenprikkelende audiotour door Castricum te beleven. De audiotour of ‘Sterrenroute’ is een ervaring voor jong en oud. Deze draait om de interactie tussen het Castricumse landschap, de verhalen, muziek en de luisteraar zelf.

De Sterrenroute reist van dorp naar stad, te beginnen in Castricum en daarna in elk geval in Alkmaar en wie weet waar verder nog. Het visuele deel van de sterrenroute bestaat uit acht door CAKtwo gemaakte sterren waarin een QR-code is te vinden die leidt naar een audioverhaal gekoppeld aan een lied van Milou. Elke ster heeft een eigen prachtige plek en een eigen audio. Deze bestaat uit een eigen tekst geschreven door verschillende woordkunstenaars en een eigen lied van het album ‘Onder de Sterren’ van Milou.

De locatie van elke ster is te vinden op een plattegrond. Er komt een Ster bij camping Bakkum, Johanna’s Hof, het Huis van Hilde, de Tuin van Kapitein Rommel, Grafisch atelier Sopit, De Oude Keuken, Bakkums Genoegen en Open Atelier Marina & Sabrina. Op diverse locaties ontplooien zich autonome activiteiten die de belevenis nog mooier maken.

Eén ster bezoeken is een cadeautje, samen geven ze een totale beleving. De finale van het project vieren we met de ‘Maanfestatie’ bij Atelier Marina & Sabrina dat voor die gelegenheid wordt omgedoopt tot ‘het Universum van Verlangen’. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Castricum.