WERELDLICHTJESDAG 2022 HEILOO

Elke tweede zondag in december wordt WereldLichtjesDag (Worldwide Candle Lighting) gehouden. Overal in de wereld steken mensen om 19.00 uur plaatselijke tijd samen kaarsjes aan ter nagedachtenis aan hun overleden kinderen. Dit sfeervolle ritueel brengt – vanwege de tijdszones – een golf van licht in beweging die de aarde gedurende 24 uur letterlijk en figuurlijk iets lichter maakt. Ook in de regio rond Heiloo maakt WereldLichtjesDag sinds 2010 deel uit van deze ‘lightwave’.

WereldLichtjesDag valt in 2022 op zondag 11 december. De viering in Heiloo heeft een regionale functie. De herdenkingsavond vindt ook dit jaar plaats in en om de Witte Kerk, een sfeervol monument midden in het hart van Heiloo en centraal gelegen in Noord-Kennemerland. De kerk staat al meer dan 1000 jaar op deze plek en is onveranderd een plek waar mensen samenkomen. Het gebouw is goed bereikbaar met het openbaar vervoer en in de onmiddellijke nabijheid is ruime parkeergelegenheid. Het adres is: Heerenweg 32 1851 KS Heiloo

Voor meer informatie klik hier

Op het buitenterrein rondom de Witte Kerk zullen lichtgevende cocons worden opgehangen als markering van de herdenkingsplek voor overleden kinderen. Op houten vlinders zijn de namen van kinderen te lezen. Deze installatie zal ook na WereldLichtjesDag blijven tot en met Driekoningen op 6 januari.