Maanfestatie 15 mei

Klik op onderstaande afbeelding voor een grotere weergave.

Op 15 mei vindt bij Atelier Marina & Sabrina de daverende MAANFESTATIE plaats! Maanfestatie is een ééndaags mini-festival in een entourage van beeldende kunst met onder andere de volledige Tarottempel van Sabrina en het Universum van Marina.

We vieren de release van het album ‘Onder de Sterren’ van Milou Mignon met een prachtig live optreden van Milou en band (Kevin, Bart-Jan en Hendrik Louis). Milou schreef de muziek in haar huis in het bos waar ze gedurende coronatijd woonde vergezeld door een piano. Ook de opnames werden hier gemaakt in samenwerking met een band van expressieve popmuzikanten en Vlaamse freejazz producer Thomas Jillings. Het resultaat is als een aquarel schilderij over zeven kleuren van (dierlijk) verlangen. Goed nieuws! De muziek van Onder de Sterren is nu ook online te beluisteren via alle streaming platforms. In de EP bezingt Milou het universum van verlangen. Hier is de grens tussen mens en dier vervaagd en wil iedereen hetzelfde: samenvallen met een ander wezen.
Tijdens de Maanfestatie is er ook een spectaculaire live painting performance door Sabrina Tacci begeleid door harpistentrio Arachne. Arachne bestaat uit de drie prachtige vrouwen: Simone Jansen, Nadine Verschuren en Jeanne van der Veer. Verder zijn er spontane live spoken word-performances, jamsessions en andere uitwisseling van energie. Onder de volle maan, geïnspireerd door de lichtinstallaties van kunstenaarscollectief CAKtwo, vertellen we elkaar met of zonder begeleiding al dan niet gezongen verhalen bij het kampvuur. Iedereen is vanaf 14:30 u welkom en wordt van harte uitgenodigd om tot 23:00 u of een deel van die tijd te blijven. De entree voor volwassenen is € 8,- en voor kinderen tot 18 jr gratis (bij de ingang contant of via pin te voldoen).

Dit evenement wordt mede mogelijk wordt gemaakt door Stichting Kist en gemeente Castricum.