Maanfestatie 15 mei

Op 15 mei 2022 vond bij Atelier Marina & Sabrina de daverende MAANFESTATIE plaats! Maanfestatie was een ééndaags mini-festival in een entourage van beeldende kunst met onder andere de volledige Tarottempel van Sabrina en het Universum van Marina.

De release van het album ‘Onder de Sterren’ van Milou Mignon werd gevierd met een prachtig live optreden van Milou en band (Kevin, Bart-Jan en Hendrik Louis). Milou schreef de muziek in haar huis in het bos waar ze gedurende coronatijd woonde vergezeld door een piano. Ook de opnames werden hier gemaakt in samenwerking met een band van expressieve popmuzikanten en Vlaamse freejazz producer Thomas Jillings. Het resultaat is als een aquarel schilderij over zeven kleuren van (dierlijk) verlangen. Goed nieuws! De muziek van Onder de Sterren is nu ook online te beluisteren via alle streaming platforms. In de EP bezingt Milou het universum van verlangen. Hier is de grens tussen mens en dier vervaagd en wil iedereen hetzelfde: samenvallen met een ander wezen.
Tijdens de Maanfestatie is er ook een spectaculaire live painting performance door Sabrina Tacci begeleid door harpistentrio Arachne. Arachne bestaat uit de drie prachtige vrouwen: Simone Jansen, Nadine Verschuren en Jeanne van der Veer. Verder waren er spontane live spoken word-performances, jamsessions en andere uitwisselingen van energie. Onder de volle maan, geïnspireerd door de lichtinstallaties van kunstenaarscollectief CAKtwo, vertelde men elkaar, met of zonder begeleiding, al dan niet gezongen verhalen, bij het kampvuur.

Dit evenement werd mede mogelijk wordt gemaakt door Stichting Kist en gemeente Castricum.

Klik op onderstaande afbeelding voor een grotere weergave.