AUDIOTOUR ONDER DE STERREN NU IN BERGEN

‘Onder de Sterren’ is een zinnenprikkelende audiotour die van dorp naar stad reist. Tot en met oktober is deze gratis te beluisteren bij Blooming, Landgoed Het Hof Eeuwigelaan 1 in Bergen.

De route bestaat uit acht sterren, gemaakt door kunstenaarscollectief CAKtwo. In het hart van elke ster staat een QR-code die leidt naar een warm welkom op de locatie. Wat volgt is een anekdote over de liefde, een verhaal over vroeger, een rap of een gedicht van verschillende bijzondere woordkunstenaars. Onder de schrijvers zijn Bergense Sjoerd Kuyper, Pamela Koevoets en Arij van Vliet. Het verhaal gaat over in één van de fraaie en prachtig opgenomen liedjes van het nieuwste EP ‘Onder de Sterren’ van Milou Mignon. De interactie tussen landgoed Het Hof, de poëzie en de muziek maakt het een bijzondere ervaring.

De aftrap van de reizende Sterrenroute vond in het najaar van 2021 plaats in Castricum, gevolgd door Alkmaar, waar de sterren in ‘het Bolwerk’ stonden. Daarna reisden de sterren naar eiland De Woude en nu is het project neergestreken in cultuurdorp Bergen. Voor iedere locatie worden lokale woordkunstenaars gevraagd teksten te schrijven en in te spreken. Vanzelfsprekend heb je een smartphone nodig om de QR-code te scannen, maar vergeet voor een optimale beleving ook je oortjes of koptelefoon niet. Je hoeft niks te downloaden, gewoon ‘listen in browser’ aanklikken en dan genieten.

Onder de Sterren is een project van Stichting KIST. De editie in Bergen is mede mogelijk gemaakt door de gemeente Bergen en de Kattendijke/Drucker Stichting. Kijk op www.onderdesterren.com voor meer informatie en de plattegrond.