Vijfde vertelbijeenkomst: seksualiteit in de jaren zestig

Klik op onderstaande knop voor het aanmeldformulier.

De roerige jaren zestig in Castricum

Vijfde vertelbijeenkomst: seksualiteit in de jaren zestig
Waar: Hotel Fase Fier in Bakkum

Bij het project ‘De roerige jaren zestig in de IJmond’ staan we stil bij de jaren zestig als kantelmoment in de naoorlogse geschiedenis.

We organiseren vertelbijeenkomsten en bij elke bijeenkomst staat een ander thema centraal. Op 1 december gaat het over hoe men in de jaren zestig in korte tijd anders ging denken over seksualiteit.

De jeugd nam het voortouw om met meer vrije tijd te genieten van muziek, elkaar en seks. Dat was de oudere generatie niet gewend.

Petra Boers schreef het boek ‘Onderste boven, Nederland in de jaren 60’ en weet als geen ander wat er op dat gebied allemaal gebeurde in Nederland. Maar hoe was het in Castricum?

Zij houdt een interactieve lezing over de jaren zestig en de seksuele revolutie van toen. Petra: ‘Ik ben benieuwd hoe het publiek terugblikt op die tijd: vonden je ouders het goed als je een minirok droeg? Was seks voor het huwelijk nog taboe? Gebruikte je voorbehoedsmiddelen en waar haalde je die dan in Castricum? Gespreksstof genoeg.

Petra hield deze interactieve lezing al een keer bij boekhandel Laan en dit was een groot succes. Nu dus opnieuw voor het project De roerige jaren zestig in de IJmond van Stichting KIST. Van de verhalen op de vertelbijeenkomsten maken we een podcast-reeks. Ook uw verhalen horen we graag!

Meld je aan via een mail naar info@stichtingkist.nl, via de website www.stichtingkist.nl of bel 06 16625571 om je aan te melden.