De reeks ‘Inwonen in de jaren 50′

Er zijn vijf korte podcasts gemaakt over ‘Inwonen in de jaren vijftig’. Hierin wordt het inwonen doorgetrokken naar het heden. Je hoort zowel mensen die hebben ingewoond als mensen die een deel van hun huis hebben verhuurd. Projectleider Pauline van Vliet, vraagt zich na de laatste aflevering af wat we kunnen leren van inwonen voor deze tijd.

1. De eerste podcast luistert u hier: inwonen in de jaren vijftig, aflevering 1
  2. De tweede aflevering.
  3. De derde is hier te beluisteren. Deze keer gaat het onder andere over de voorwaarden om een eigen woning te krijgen en over de huur.
  4. De vierde keer gaat het met name over het inwonen in deze tijd, waarnaar wordt gekeken vanuit de ervaringen van vroeger. De leden van de seniorengroep woonden in toen ze jong waren en pas getrouwd. Nu behoren ze tot de ouderen en laten ze weten hoe zij aankijken tegen inwonen in deze tijd. Ze zijn onverwacht positief over allerlei vormen van inwonen voor ouderen in deze tijd.
  5. De vijfde podcast, hierin wordt het inwonen doorgetrokken naar het heden. Je hoort zowel mensen die hebben ingewoond als mensen die een deel van hun huis hebben verhuurd.