BEGIN OKTOBER FILMPREMIÈRE EN BOEKPRESENTATIE

Na de zomervakantie zal het project ‘De Wit in de vrachtrijderij’ worden afgerond. De officiële filmpremière en boekpresentatie is in voorbereiding en zal plaatsvinden op 8 oktober in ‘De Duynkant’, het gebouw van de Werkgroep Oud-Castricum.

Er zullen ongeveer vijftig mensen worden uitgenodigd die op één of andere wijze bij het project betrokken zijn. Op zondagmiddag 10 oktober zijn er in dezelfde locatie twee publieksvertoningen van de film en zal het boek te koop zijn.

De prijs van het boek inclusief (een link naar) de film bedraagt € 29,50. Het is nu alvast te bestellen tegen de speciale intekenprijs van € 24,50 via deze link: inschrijven op boek + film of stuur een e-mail naar: info@stichtingkist.nl

De film duurt 50 minuten en is gemaakt door Anton Visser van Filmboer Producties. De geschiedenis van vier bedrijven, waar ‘De Wit’ bij betrokken is, wordt vanaf 1929 tot nu verteld door mensen van de tweede generatie:, Fred de Wit, Gé de Wit, Bob Zijlstra en Catherine Kuijper-Geluk. Natuurlijk is er ook veel historisch beeldmateriaal te zien. Via deze link is de trailer van de film te zien.

Het boek is geschreven door Ton Stuifbergen en Aad de Wit en heeft een omvang van 220 pagina’s. Naast tekst zijn er veel foto’s in het boek opgenomen. De vormgeving is in de professionele handen van Fred Zurel van F&N Eigenbeheer.
Mensen die de boektekst al mochten lezen schrijven:
–    “Goede portie historie omgezet in zeer goed leesbare tekst.”
–    “Het boek heeft mijns inziens een mooie heldere opbouw.”
–    “Het is in een fijne stijl geschreven.”
–    “Complimenten voor dit volledige geschiedkundige werk.”