PODCASTS MAKEN: DE REEKS ‘INWONEN IN DE JAREN ‘50’ ALS OPMAAT NAAR MEER

U heeft in het voorjaar kunnen luisteren naar vier korte podcasts over ‘Inwonen in de jaren vijftig’. Inmiddels is er een vijfde en laatste aflevering van deze podcast. Hierin wordt het inwonen doorgetrokken naar het heden. Je hoort zowel mensen die hebben ingewoond als mensen die een deel van hun huis hebben verhuurd. Projectleider Pauline van Vliet, vraagt zich in deze laatste aflevering af wat we kunnen leren van inwonen voor deze tijd. Deze vijfde podcast beluister u op https://soundcloud.com/user-448563087/podcast-inwonen-vanaf-de-jaren-vijftig-tot-nu

Deze reeks over ‘inwonen’ was een vingeroefening voor een oral-history-project in de IJmond waarbij we de impact van de jaren zestig willen onderzoeken middels persoonlijke verhalen. We maken hier een podcastreeks over. We organiseren vertelbijeenkomsten en werken bij dit project samen met het Noordhollands Dagblad. We willen vijf thema’s kiezen uit de naoorlogse geschiedenis. Nadrukkelijk willen we de rol van vrouwen betrekken. Zijn er thema’s die u graag uitgelicht zou willen zien? Laat het ons weten. We delen dan ook de thema’s met u waar we tot nu toe aan denken en waarop u kunt reageren. Stuur uw ideeën naar de projectleider van dit nieuwe project, Pauline van Vliet, via projectleider@stichtingkist.nl en u hoort van ons.