Filmmaakster Pauline van Vliet gaat ‘kanaalfilm’ maken

Schermafbeelding 2014-11-27 om 15.24.23CASTRICUM – Filmmaakster Pauline van Vliet uit Castricum, bekend van onder meer de film ‘Soldaat onder het zand’ over de slag bij Castricum, lanceert een nieuw project: Graven naar het verleden van het Noordzeekanaal.

Samen met bewoners van de IJmond gaat Van Vliet op zoek naar antwoorden op vragen als: wat is er allemaal veranderd vanaf de eerste schep in het zand? Hoe beleefden omwoners deze veranderingen? Welke veranderingen brengen de komende ontwikkelingen? Het resultaat reikt verder dan de feiten in de geschiedenisboeken.

Van Vliet heeft voor het project een stichting opgericht: Stichting KIST. De naam van de stichting heeft alles te maken met een kist waarin allerhande informatiemateriaal zit. De stichting zorgt voor sponsoring, crowdfunding, fondsenwerving en andere activiteiten. De start van de sponsorwerving voor de film over het Noordzeekanaal gaat deze week van start. De totale kosten zijn 105.000 euro.

@Dichtbij