WERELDLICHTJESDAG 2017 SFEER- EN SUCCESVOL

Wereldlichtjesdag 2017 was een sfeervolle, sneeuwrijke editie, voor de vierde keer in de Cultuurkoepel Heiloo. Ouders, familie en vrienden kwamen samen op zondag 10 december om overleden kinderen in het licht te zetten en te herdenken. Dit gebeurt wereldwijd, elk jaar om 19.00 uur op de tweede zondag van december. Een golf van licht stroomt op deze avond over de wereld door alle tijdzones.

Centraal stond een ritueel rondom het thema Sporen. Ieder mens laat sporen na en in de sporen op de vloer van de koepel werden door de ouders lichtjes geplaatst. De kinderen die aanwezig waren mochten spoorzoeken. Dat maakte voor de aanwezigen een mooi schouwspel van lichtjes. Projectleider Nienke Blom (libelle levensafronding & uitvaartbegeleiding) werkte samen met Gea van Donselaar, Evi Velders (Rondomceremonies) en Marinta Rutten (Amphora) voor de organisatie en inhoud van het event. Stichting Kist zorgde voor de administratieve ondersteuning en trad op als sparringspartner. Dit werd door de projectorganisatie als een nuttig en plezierig contact ervaren. Door het afwijzen van verzoeken aan fondsen, moesten financieel alle zeilen bijgezet worden. Dit lukte dankzij gulle giften van particulieren en bedrijven. Daarmee is ook de regionale betrokkenheid vergroot. Kortom: we kijken terug op een mooie Wereldlichtjesdag in 2017 en gaan op naar Wereldlichtjesdag in december 2018.

beheerder