WERELDLICHTJESDAG 10 DECEMBER 2017 IN HEILOO

Elke tweede zondag in december wordt Wereldlichtjesdag / Worldwide Candle Lighting gehouden. Dit jaar ook in de Cultuurkoepel in Heiloo, waar we graag deel uitmaken van een ‘lightwave’ met het aansteken van kaarsjes en het noemen van de namen. Een moment van troost en herkenning met live muziek en mooie woorden.

Overal in de wereld steken mensen op 10 december om 19.00 uur plaatselijke tijd samen kaarsjes aan ter nagedachtenis aan hun overleden kinderen. Dit sfeervolle ritueel brengt een golf van licht in beweging die de aarde gedurende 24 uur letterlijk en figuurlijk iets lichter maakt. Het thema voor dit jaar is: “Sporen”. De herdenkingsavond van Wereldlichtjesdag is er voor iedereen die een overleden kind wil herdenken. Hoe lang dit kind overleden is, de leeftijd of de onderlinge relatie is niet van belang. Ook als het kindje nooit een naam heeft gekregen, kan dit het moment zijn om te herdenken en deel uit te maken van de kring.

beheerder