Wie zijn er bij betrokken?

Pauline van Vliet, projectleider
Is de initiatiefneemster, projectleider en filmregisseur. Zij is eigenaresse van Caleidoscoopfilm en geschiedenisdocent op het Bonhoeffercollege in Castricum. Sinds 2010 verzorgt zij samen met basis- en middelbare scholen in Noord-Holland educatieve geschiedenisprojecten waarbij gebruik gemaakt wordt van film.

Hans Turlings, zakelijk projectleider project WijkPlaats
Hans Turlings stelt als ‘pensionado’ zijn kennis en ervaring voor organisaties als KIST beschikbaar. Gepokt en gemazeld in de podiumkunstenbranche, was hij o.a. actief als theaterprogrammeur, schouwburgdirecteur, educatief projectleider, zakelijke leider van festivals, gezelschappen en zelfstandige makers. Hij was vanaf de oprichting tot medio januari 2016 voorzitter van Stichting Kist.

Ilja Beudel, voorzitter
Ilja Beudel is secretaris van Stichting KIST. Zowel als documentairemaakster, als in haar werk bij IMC Weekendschool is ze een echte professional in het opzetten en uitvoeren van projecten. Als coach van de initiatiefnemers van KIST speelt ze een belangrijke verbindende rol en bewaakt ze het proces.

Marriet Haverkamp, regisseur/cameravrouw
Marriët Haverkamp zet film in als middel bij cultuurverandering in organisaties, en initieert filmprojecten met als doel mensen te activeren en te verbinden.
Ze maakt in samenwerking met Stichting Kist een documentaire over de Bloemendagen in Limmen. Ze heeft een eigen productiebedrijf, FilmBlik Mediaprodukties.: www.filmblik-media.nl

Sharis Coppens, productiemedewerker
Sharis Koppens is bij Stichting KIST betrokken als productiemedewerker. Samen met Marriët Haverkamp voert ze momenteel het project rondom de Bloemendagen in Limmen uit. Sharis was voorheen werkzaam bij Doc.Eye Film en Bosch Film en heeft nu haar eigen productiebedrijf Chicha Films waarmee zij sociaal-maatschappelijke documentaire projecten ontwikkelt. In 2013 en 2014 was zij productieleider van het Ambacht in Beeld festival, een filmfestival met internationale documentaires, lezingen en masterclasses over ambacht voor jong en oud. Sinds 2014 is zij zakelijk leider van Stichting Huygens-Fokker, centrum voor microtonale muziek. http://www.chichafilms.nl

Maarten Geerdes, penningmeester
Maarten Geerdes stelt als ‘pensionado’ zijn kennis en ervaring aan KIST beschikbaar. Hij is vooral gericht op ondernemen in de cultuursector. Hij heeft een eigen (technisch) adviesbureau en veel ervaring met internationale projecten. Hij is actief in verschillende lokale culturele verenigingen.

Saskia Sluiter
Saskia Sluiter is beeldend kunstenaar. Ze woont en werkt in Velsen-Noord. Een paar jaar geleden stuitte ze op de vergeten lokale geschiedenis van Kibboets Beverwijk. Een geschiedenis over joodse vluchtelingen uit het interbellum. Haar historisch onderzoek leidde tot het plan voor een tentoonstelling i.s.m. Stichting Kist. In september gaat de tentoonstelling WijkPlaats: 100 jaar vluchtelingen, gastarbeiders en gelukzoekers in de IJmond van start.

Marieke Rodenburg, filmmaker
Marieke Rodenburg is filmmaker en historica. Ze studeerde geschiedenis en journalistiek in Groningen en woont in Amsterdam. Met haar productiebedrijfje Philming maakt ze documentaires, reportages en videoproducties, vaak met een cultureel- historische of maatschappelijke inslag. Haar laatste documentaire ‘Alles wat klinkt’, over de componist Theo Loevendie is nog te zien op NPO2. Ze heeft een voorliefde voor historische verhalen en het water, en co-regisseert samen met Pauline van Vliet de film ‘ Zicht op water’, over de geschiedenis van het Noordzeekanaal. Zij voert de camera en de montage. Zie ook: www.philming.nl

Mieke Rozing
Mieke Rozing is groepsleerkracht, vakdocent Beeldende Vorming en beeldend kunstenaar. Zij heeft gewerkt in het speciaal en regulier basisonderwijs. Later werd zij Intern en bovenschools cultuurcoördinator voor de ISOB. In 2011 mocht zij de prijs ‘Cultuurschool ‘ van NH ontvangen.

De vragen die Mieke in de loop der jaren van collega’s kreeg, maakten dat zij werd geïnspireerd, om iets te bedenken om hen te helpen/ondersteunen. Dit is De KunstKoets geworden. Kunst maken is haar passie, met name het bedenken van uitnodigende opdrachten voor kinderen. Rekening houdend met de belevingswereld van het kind en de leerlijn voor het PO volgens het ministerie van OCW.  miekerozing.nl

Willy Rückert
Willy Rückert is betrokken bij stichting Kist als boekhouder. Voor Willy is boekhouden een spannende puzzel die zij steeds weer met plezier oplost. Het fijne ervan is dat het meetbaar is: je kunt altijd zien of het klopt. Zij werkt meer dan dertig jaar als algemeen manager, met financieel management als kerntaak. In de eerste jaren van haar ondernemerschap werkte zij naast haar eigen bedrijf parttime bij het Medisch Comité Nederland-Vietnam (MCNV). In 2014 heeft zij haar werkzaamheden daar afgerond. Stichting Kist is een leuke aanvulling onder het motto: Aandacht voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. http://www.renb-administratie.nl

Studio Enter or Escape, vormgeving en animatie