Stichting KIST zoekt een algemeen bestuurslid/PR & Communicatie

Houd jij van verhalen en van geschiedenis? En word je graag betrokken bij lokale initiatieven?
Stichting KIST zoekt een nieuw bestuurslid voor de portefeuille PR & Communicatie.
Iemand die met plezier mensen met goede ideeën ondersteunt en ervan houdt om verbinding te creëren, met name door middel van communicatie. Spreekt dit je aan? Lees dan vooral verder:
wie weet is de functie van bestuurslid bij Stichting KIST iets voor jou!

Wat ga je doen?
Als bestuurslid PR & Communicatie van Stichting KIST zorg je ervoor dat de communicatie op rolletjes loopt. Je verzorgt vier a vijf keer per jaar een aansprekende nieuwsbrief en zorgt er – samen met de webmaster – voor dat de website up-to-date is. Ook ondersteun je de projectleiders bij het maken van persberichten, content voor social media en kopij voor de nieuwsbrief. Daarnaast ben je lid van een klein betrokken bestuur en denk je als bestuurslid mee bij de ontwikkeling en voortgang van diverse projecten.

Over Stichting KIST
Stichting KIST is een kleine stichting die lokaal en regionaal projectleiders de ondersteuning biedt die zij nodig hebben om hun projecten te realiseren. De projecten zijn in de kern verhalen die verteld moeten worden. Dat kunnen verhalen uit het verleden, heden of de toekomst zijn, met ouderen of bijvoorbeeld met kinderen. Via film, beeldende kunst of bijeenkomsten. Stichting KIST is altijd op zoek naar nieuwe projecten en projectleiders om mee samen te werken. Momenteel worden in de regio per jaar 3-5 projecten uitgevoerd. In 2020 o.a. ‘Oorlog in de duinen’, De Wit in de Vrachtrijderij, het project Pop-up Kunstbunker en WereldLichtjesDag. Ook zijn we in 2020 begonnen met het maken van podcasts. De middelen worden grotendeels uit externe fondsenwerving verkregen. Stichting KIST is een culturele ANBI, hetgeen voor donateurs voordelen kan hebben.

Wie zoeken we?
• Je hebt affiniteit met en/of werkervaring in de creatieve sector
• Je hebt ervaring in PR & Communicatie
• Je bent oplossingsgericht
• Enige bestuurservaring is een pre.

Wat bieden we?
• Samenwerken met een klein betrokken bestuur
• Afwisselend lokaal netwerk
• Nieuwjaarsborrel.

Taakomschrijving
Je maakt deel uit van een bestuur met 3 andere bestuursleden. Samen verdeel je de taken en verantwoordelijkheden in afstemming en overleg met elkaar. Tijdens de bestuursvergaderingen worden de lopende projecten besproken, vaak samen met de projectleiders. Je denkt mee met vraagstukken en dilemma’s van de verschillende projecten.

Wat vragen we?
• Een tijdsinvestering van gemiddeld 2 uur per week.
• Ongeveer 4 x per jaar een bestuursvergadering
• Beschikbaar vanaf januari 2021 (in overleg).

Interesse?
Heb je belangstelling? Neem dan contact op met Stichting KIST via info@stichtingkist.nl. Voor meer informatie over de werkwijze en de projecten van KIST zie www.stichtingkist.nl. Hier vind je ook onze jaarrekeningen van de afgelopen jaren.

beheerder