INSPIRATIEMIDDAG ‘DE HOOGOVENBUS’

Op 13 januari ging projectleider Pauline van Vliet in gesprek met 25 geïnteresseerden over het nieuwe project De Hoogovensbus. Na een korte inleiding van Pauline en een overzicht van de activiteiten van diverse musea in de regio rond het honderdjarig bestaan van de Hoogovens kwamen de verhalen al snel los. Ook kwamen er uit de groep leuke suggesties om De Hoogovensbus verder vorm te geven.

Achtergrond van dit project: ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van De Hoogovens presenteert Stichting KIST het project ‘De Hoogovenbus’. In de zomer van 2018 gaan we met een Hoogovenbus verhalen ophalen in de provincie Noord-Holland. Die verhalen gaan over drie generaties werken bij en leven met de Hoogovens (Corus, Tata Steel). Het project wordt uitgevoerd van juni tot oktober 2018. Een bus is ons al toegezegd door Jan de Wit Groep, de huidige personenvervoerder van Tata Steel. Dus het begin is er! Deze bus wordt omgebouwd tot een mobiele verhalenkaravaan waarin herinneringen worden gedeeld, vertoond en verder verteld. De Hoogovenbus krijgt in de loop van de zomer steeds meer vorm. Projectleider Pauline van Vliet en het bestuur van Stichting KIST zijn blij met de leuke ideeën die deze middag naar voren zijn gekomen. We gaan er mee aan de slag, u hoort van ons!