VIP-Tour 28 oktober

GA MEE MET ONZE VIP-TOUR OP 28 OKTOBER!

In de Week van de Industriecultuur, van 20 t/m 28 oktober, zal een speciale Hoogovenbus op verschillende plekken in Noord-Holland staan. De bus komt verhalen verzamelen over werken bij De Hoogovens. Daarvoor nodigen we drie generaties werknemers uit om in te stappen. Ook familie is welkom! De bus is voor deze gelegenheid speciaal ingericht met veel foto’s en voorwerpen uit de vroegere Hoogoventijd om het geheugen op te frissen. Er worden radio-opnames gemaakt en er komt een podcast zodat de verhalen over werken bij De Hoogovens niet verloren gaan.

Iedereen heeft wel een beeld bij het werken bij De Hoogovens. Wilt u er meer van weten en een bijzondere voorstelling bijwonen? Ga dan met ons mee tijdens de VIP-Tour op zondag 28 oktober.
Op deze laatste dag van het project kunt u vanaf 12.30 uur in de bus verhalen ophalen en voorwerpen bekijken. Standplaats van de bus is die dag Castricum. Vervolgens gaat de bus rijden en bezoeken we Het HoogovensMuseum voor de tentoonstelling 100 Jaar Staal. In dit museum gaan we ook naar de voorstelling IN VUUR EN VLAM, een muzikale vertelvoorstelling waarin de toeschouwer wordt meegenomen in de intensieve strijd die ingenieur Henri Wenckebach heeft moeten voeren om zijn plan tot het oprichten van eigen Nederlandse Hoogovens gerealiseerd te krijgen. Na afloop van de voorstelling sluiten we de dag met een hapje en een drankje af, waarna de bus weer terugrijdt naar opstapplaats Castricum. We verwachten hier weer om 17.30 uur te zijn.

Aanmelden voor deze bijzondere tour doet u door € 50 per persoon over te maken op het bankrekeningnummer van Stichting KIST, NL NL61RABO0190571268, onder vermelding van uw e-mailadres en de namen van de deelnemers. Wij sturen u dan per mail een bevestiging van deelname.