Voorlichtingsavond film Bloemendagen Limmen

In het voorjaar van 2017 zal het de 65ste keer zijn dat het Noord-Hollandse dorp Limmen, met ongeveer 7.000 inwoners, omgetoverd wordt in een zee van lentebloemen. Tijdens de jaarlijkse Bloemendagen sieren vele mozaïeken gemaakt van hyacintenbloemen het dorp. Deze oer-Hollandse traditie van samen prikken en mozaïeken maken dreigt te verdwijnen. Mensen lijken geen tijd meer te hebben en de meeste bollenvelden hebben inmiddels plaats gemaakt voor woningen en bedrijven.

Filmmaker bij Stichting Kist, Marriët Haverkamp, gaat met haar camera op zoek naar de betekenis van gemeenschapszin en hang naar verbinding in een ooit zo hecht dorp. Samen met geboren en getogen Limmenaren duikt zij in de rijke filmarchieven op zoek naar de historie van de bloemendagen om zo een beeld te scheppen van de hedendaagse situatie. Marriët vertelt een verhaal van oude ambachten, traditie en de liefde tussen het Noord-Hollands landschap en haar bewoners. In het voorjaar van 2017 zal de documentaire in première gaan.

Op donderdag 8 december houdt de filmmaker samen met Stichting Oud Limmen en Stichting Bloemendagen een presentatie en voorlichtingsavond over de film. Wie thuis nog interessante informatie, foto’s of films heeft over de Bloemendagen Limmen kan dat meenemen naar de bijeenkomst. Iedereen is welkom!

Donderdag 8 december 2016
20:00 uur
De Oude School
Limmen