Expositie fotoproject Wijkplaats in de hal van het Stadhuis Beverwijk

Van 4 september tot 27 oktober is in de hal van het Stadhuis van Beverwijk een bijzondere expositie te zien. De expositie is het resultaat van een fotoproject van leerlingen van de Internationale Schakelklas. De opdracht was: “Verbeeld hoe je je toekomst in Nederland voor stelt”.

[read more=”Lees verder” less=”Terug”]

Acht leerlingen: Aya, Denise, Fahed, Hamza, Irshad, Nour, Karolina en Sedra hadden zich aangemeld voor deelname. De jonge fotografe Sanna Gertenbach begeleidde het project. Deze expositie was medio juni voor het eerst te zien in het Kennemer College waar deze Internationale Schakelklas (ISK) gevestigd is. De leerlingen zijn afkomstig uit diverse landen en krijgen gezamenlijk les in o.a. de Nederlandse taal, zodat ze aansluiting vinden in het reguliere onderwijs.

Het fotoproject was een onderdeel van Wijkplaats. Een samenwerkingsverband van Stichting KIST en Museum Kennemerland. Met als motto ‘100 jaar vluchtelingen in de IJmond’ was eerder een expositie te zien in het museum. Daarnaast werden er diverse ‘ontmoetingen’ georganiseerd met ‘nieuwkomers’ als centraal thema. Zoals het minifestival Renkonti in de Grote Kerk van Beverwijk, filmvoorstellingen, een liedjesprogramma en bijdragen van beeldende kunstenaars op diverse locaties. De expositie is gedurende de reguliere openingstijden van het Stadhuis te bezichtigen.

[/read]

beheerder