Nieuwsberichten

In deze rubriek vindt u eerdere nieuwsberichten van Stichting KIST. Ze geven een
gevarieerde indruk van onze activiteiten en projecten.

FILMPROJECT LIMMENSE BLOEMENDAGEN: HET VOORJAAR TEGEMOET

Nu het alweer naar het voorjaar loopt en de eerste krokussen en narcissen hun kop boven de grond steken, begint het te kriebelen bij de inwoners van Limmen. Nu alleen nog wachten tot de hyacinten naar boven komen.

BOEIENDE BAKKUMMER VERHALEN IN DUINRANDSCHOOL

In de oude Duinrandschool in Bakkum, waar nu de ateliers van Perspectief gevestigd zijn, werd op 10 februari een Vertelbijeenkomst gehouden over de oude schooltijd in dit gebouw. De bijeenkomst was georganiseerd door zowel Perspectief als de werkgroep Oud Castricum. Beide organisaties bestaan in 2017 vijftig jaar. Dit wordt gevierd met een reeks activiteiten, waarvan deze middag er een van was. Er passeerden die middag veel bijzondere verhalen de revue.

Dvd ‘Zicht op water’ is te koop

Dvd ‘Zicht op water’ is voor € 15 te koop bij Boekhandel Laan in Castricum, Boekwinkel Brederode in Santpoort Noord, bij het Zee- en havenmuseum in IJmuiden, Hoogovensmuseum en Museum Kennemerland in Beverwijk.

U kunt ook een mail sturen naar info@stichtingkist.nl met uw adresgegevens en het verzoek de dvd op te sturen Zodra u 17,35 (2,35 portokosten) heeft overgemaakt op rekening NL61RABO0190571268 tnv Stichting KIST, krijgt u de film toegestuurd.

Bericht van het Bestuur

De afgelopen maanden hebben we verschillende feestelijke premières gevierd van mooie verbindende projecten van Stichting Kist. De lokale pers heeft hier veel aandacht aan besteed.
De projecten ‘ WIJKPLAATS’ en ‘Zicht op Water’ zijn beide, wegens succes, verlengd!
Mis de laatste vertoningen niet!

STICHTING KIST GROEIT.

Daarom is het bestuur op zoek naar versterking. Bent u iemand met bestuurlijke ervaring (of ambitie) en kennis van cultureel ondernemen? Of kent u zo iemand? Het is een onbezoldigde functie van 2-4 uur per week. Voor meer informatie neemt u contact op met Ilja Beudel, 06-55790829, info@stichtingkist.nl

Wij wensen u een inspirerend 2017!

Nieuwjaarsboodschap from Marriet Haverkamp on Vimeo.

AGENDA

t/m 29 januari Wegens succes verlengd: tentoonstelling WIJKPLAATS, incl. de vertoning van de film “Alles anders in Velsen-Noord” van Marieke Warmelink.  Huis van Geschiedenis Midden-Kennemerland in Beverwijk.
11 januari Zicht op Water. Witte Theater, IJmuiden, 20.00 uur.
17 januari Kibboets Beverwijk, filmdocument door Saskia Sluiter.  Huis van Geschiedenis Midden-Kennemerland,. Beverwijk, 20.00 uur.
17 januari Thema avond Ruimtelijke Ordening in Castricum in 1967. Juliana van Stolbergschool, Castricum, 19.30  uur.
18 januari Zicht op Water.  Witte Theater, IJmuiden,20.00 uur.
V.a. 22 januari Zicht op Water, elke zondagmiddag om 15:30, Zee- en havenmuseum, IJmuiden.
26 januari Café Chantant, concert door WaZco, Café-restaurant Sonnevanck in Wijk aan Zee,
21.00 uur.

Filmproject Limmense Bloemendagen

limmen-1_250 limmen-2_250

In het voorjaar van 2017 zal het de 65ste keer zijn dat het Noord-Hollandse dorp Limmen, met ongeveer 7.000 inwoners, omgetoverd wordt in een zee van lentebloemen. Tijdens de jaarlijkse Bloemendagen sieren vele mozaïeken gemaakt van hyacinten het dorp. Deze oer-Hollandse traditie van samen prikken en mozaïeken maken dreigt te verdwijnen. Mensen lijken geen tijd meer te hebben en de meeste bollenvelden hebben inmiddels plaats gemaakt voor woningen en bedrijven.

Vertoning Filmdocument Kibboets Beverwijk.

In Kibboets Beverwijk, aan de oude Gildenlaan 1 te Velsen-Noord, woonden van 1935 tot 1942 een wisselende groep jonge Palestina-pioniers, die zich bij boeren, tuinders en ambachtslieden in de wijde omgeving voorbereiden op een leven in het toenmalige Palestina. Beeldend kunstenaar Saskia Sluiter stuitte bij toeval op deze aangrijpende, bijna vergeten lokale geschiedenis.

WIJKPLAATS EN WAZCO

wijkplaats_wazco

WIJKPLAATS & Festival Renkonti

Op 26 november vond als onderdeel van WIJKPLAATS het Renkonti Festival plaats. Bekijk hier het verslag van RTVNH

‘Zicht op Water’ Terugblik op de première en andere vertoningen van de film

premiere-1_250 premiere-2_250

Wijkplaats – vertelbijeenkomsten

vertel-1_250 vetrel-2_250

Met veel plezier zijn in het Huis van de Geschiedenis in Beverwijk verschillende groepen ‘historische nieuwkomers’  ontvangen.

Buurtproject ‘Castricum in 1967’

flyer_cas_01
flyer_cas_02

Het Buurtproject is een onderdeel van de  jubileumfestiviteiten van de Werkgroep Oud-Castricum. De voorbereidingen van het buurtproject zijn in volle gang.

« Page 1, 2, 3, 4, 5, 6, »